Reklamációs szabályzat

Elektronikus internetes áruház: https://fenykepem.hu

1. Általános rendelkezések

1.a.
Mivimo s.r.o.
B. Němcovej 43
990 01 Veľký Krtíš
Szlovákia

IČO: 52 300 994
DIČ: 2120971864

Cégjegyzék: Banská Bystrica Járásbíróság, Sro osztály, 36247/S betétlap
Cégnév: Mivimo s.r.o.

(a továbbiakban: „eladó“) üzemelteti a https://fenykepem.hu weboldalon keresztül működő internetes áruházat (továbbiakban: „webáruház“), ahol távoli szerződés útján kínálja áruját vásárlásra.

1.b.
Ez a reklamációs szabályzat kiegészíti és követi az Általános Szerződési Feltételeket, amelyek szabályozzák az áru értékesítését a webáruházon keresztül.

1.c.
A reklamációs szabályzat leírja az eladó és a vásárló közötti együttműködést az esetleges áruhibák, azok bejelentése és az ezekből eredő igények vonatkozásában.

1.d.
A vásárló köteles a reklamációs szabályzatot és az Általános Szerződési Feltételeket megismerni még a megrendelés előtt. Az áru megrendelésével a vásárló megerősíti, hogy megismerkedett a reklamációs szabályzat és az ÁSZF tartalmával.

1.e.
Az eladó minden megvásárolt áruhoz vásárlási bizonylatot (számlát) állít ki. Ha külön jótállási jegy nem kerül kiállításra, a vásárlási bizonylat minősül jótállási jegynek (a továbbiakban: „jótállási jegy“).

1.f.
Az eladó a fogyasztói reklamációkat a Szlovák Köztársaság jogszabályaival összhangban kezeli, különösen a 250/2007 Z.z. számú törvénnyel, a Polgári Törvénykönyvvel és az érvényes jogszabályokkal összhangban.

Jótállási idő

2.a)
Az összes áru esetében, amelyet polgári jogi viszony keretében vásárolnak, a jótállási idő a Szlovák Köztársaság jogszabályaival összhangban standard módon 24 hónap, kivéve, ha a vonatkozó jogszabályok bizonyos áruk esetében rövidebb időt írnak elő. Ha az eladott árura, annak csomagolására vagy használati útmutatójára felhasználhatósági időtartam van feltüntetve, a jótállási idő nem ér véget ezen idő lejárta előtt.

2.b)
A jótállási idő a vásárló általi átvétel napjától kezdődik. Az eladó felelősséggel tartozik a vásárló felé az áru hibáiért a Polgári Törvénykönyv § 623 és 623 értelmében.

2.c)
Az eladó a törvényes időtartamot meghosszabbíthatja. A meghosszabbított jótállási idő mindig feltüntetésre kerül a jótállási jegyen. Ha a jótállási jegyen nem szerepel más időtartam, a határidő 24 hónap.

2.d)
A jótállási idő a törvényes időből (24 hónap) és esetlegesen meghosszabbított időből áll. A törvényes jótállási idő alatt a reklamációkra a Polgári Törvénykönyv 40/1964 Z.z. § 619-627 vonatkozik, figyelembe véve ezt a reklamációs szabályzatot. (A meghosszabbított idő alatt a reklamációkra kizárólag e szabályzat vonatkozik.)

2.e)
A vásárló hibás teljesítésből eredő jogai, amelyekre a jótállási idő vonatkozik, megszűnnek, ha azokat a jótállási idő alatt nem érvényesítik.


3. Jótállási feltételek

3.a)
Az eladó garantálja, hogy az áru értékesítésekor a meghatározott minőségű, mennyiségű, méretű és súlyú. Az árunak hibamentesnek kell lennie, és meg kell felelnie a hatályos műszaki előírásoknak.

3.b)
Az eladó felelősséggel tartozik a vásárló felé azokért a hibákért, amelyek az áru átvételekor fennállnak, valamint azokért, amelyek a jótállási idő alatt jelentkeznek.

3.c)
Kivételek a jótállás alól:

A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra, amelyek helytelen használat, vis maior (természeti katasztrófa stb.) vagy ebből eredő károk miatt keletkeztek. Nem vonatkozik továbbá olyan hibákra, amelyek helytelen kezelés, szakszerűtlen használat, nem megfelelő telepítés, túlterhelés vagy nem hozzáértő beavatkozás miatt keletkeztek.

A jótállás nem terjed ki az alábbi okokból keletkezett károkra:

  • mechanikai sérülés

  • nem megfelelő körülmények közötti használat

  • túlterhelés miatti károk

  • szakszerűtlen beavatkozás, paraméterek módosítása

3.d)
A hiba bejelentésétől számított időtartam, amíg a vásárlónak vissza kell vennie a terméket, nem számít bele a jótállási időbe. Áru cseréje esetén az új áru átvételétől újra kezdődik a jótállási idő.

3.e)
Ha az eladó vásárláskor ajándékot kínál a megvásárolt áruhoz, a vásárló szabadon dönthet, hogy elfogadja-e. Az ajándék nem minősül eladott árunak, ezért az eladó nem felelős annak esetleges hibáiért. Ha a vásárlónak joga van elállni a vásárlástól, köteles az ajándékot is visszaadni.

3.f)
A vásárló reklamációt nyújthat be:

  • személyesen: Mivimo s.r.o., B.Němcovej 43, 990 01 Veľký Krtíš, Szlovákia

  • postai úton / futárszolgálattal: ugyanarra a címre (a vásárlási bizonylattal együtt)

A vásárlónak a jótállás érvényesítéséhez be kell mutatnia a vásárlási bizonylatot, valamint minden korábbi reklamációhoz kapcsolódó dokumentumot.

3.g)
Az eladónak jogában áll megtagadni a reklamáció átvételét, ha a reklamált áru vagy annak részei szennyezettek, vagy nem felelnek meg a higiéniai követelményeknek a reklamációs folyamat biztonságos lebonyolítása érdekében.

A reklamáció intézésének módja

4.a)
Ha a hiba eltávolítható, a vásárlónak joga van arra, hogy azt ingyenesen, megfelelő módon és határidőn belül eltávolítsák. Az eladó köteles a hibát késedelem nélkül eltávolítani.

4.b)
A vásárló a hiba eltávolítása helyett kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak egy alkatrészt érint, annak cseréjét, feltéve, hogy ez nem okoz aránytalan költséget az eladónak a termék ára vagy a hiba súlyossága miatt.

4.c)
Az eladó jogosult a hiba eltávolítása helyett hibátlan árura cserélni a hibás árut, amennyiben ez a vásárlónak nem okoz jelentős nehézséget.

4.d)
Ha a hiba nem eltávolítható, és megakadályozza, hogy a terméket rendeltetésszerűen használják, a vásárló jogosult a termék cseréjére vagy elállhat a szerződéstől. Ugyanez a jog illeti meg a vásárlót, ha bár a hibák eltávolíthatók, de a hiba többszöri előfordulása vagy több hiba miatt a termék rendeltetésszerű használata lehetetlenné válik.

4.e)
Ha a hiba nem eltávolítható, a vásárló jogosult a termék árának arányos csökkentésére.

4.f)
Ha a vásárló jogosult a termék cseréjére vagy a szerződéstől való elállásra, szabadon dönthet arról, melyik jogát érvényesíti. Amint azonban döntött, nem változtathatja meg a döntését egyoldalúan.

4.g)
Ha a fogyasztó reklamációt nyújt be, az eladó vagy meghatalmazott alkalmazottja köteles a fogyasztót tájékoztatni a fent felsorolt jogairól.

4.h)
A reklamáció intézésének módja: A fogyasztó döntése alapján, hogy melyik jogát érvényesíti, az eladó köteles meghatározni a reklamáció intézésének módját:

  • azonnal,

  • bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül a reklamáció benyújtásától számítva,

  • indokolt esetekben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának összetett műszaki értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül.

4.i)
A reklamáció intézését követően a reklamációt késedelem nélkül kell rendezni, legfeljebb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül.

4.j)
A reklamáció intézésének minősül:

  • új vagy javított áru átadása vagy elküldése a vásárlónak, illetve értesítés arról, hogy az áru készen áll az átvételre,

  • a vásárlónak járó pénzösszeg visszatérítése árkedvezmény vagy vételár-visszatérítés formájában, illetve értesítés arról, hogy az összeg átvételre kész.

4.k)
Ha a reklamáció intézésének határideje eredménytelenül eltelt, a fogyasztó jogosult elállni a szerződéstől, vagy jogosult a termék cseréjére.

4.l)
Ha a fogyasztó a termék vásárlásától számított 12 hónapon belül nyújtja be reklamációját, az eladó a reklamációt csak szakvélemény alapján utasíthatja el. Az eladó köteles a szakvélemény másolatát legkésőbb a reklamáció intézését követő 14 napon belül átadni a fogyasztónak.

4.m)
Ha a fogyasztó 12 hónapon túl nyújt be reklamációt, és azt elutasítják, a dokumentumban fel kell tüntetni, hogy a fogyasztó hová küldheti a terméket szakértői vizsgálatra. Ha a vizsgálat az eladó felelősségét igazolja, a vásárló ismét érvényesítheti reklamációját. A vizsgálat ideje alatt a jótállási idő nem telik.

4.n)
A szakértői vizsgálat költségeit minden esetben az eladó viseli, függetlenül annak eredményétől.

4.o)
Az eladó köteles a reklamáció benyújtásakor igazolást adni a vásárlónak, amely tartalmazza a reklamáció tartalmát és a vásárló választását.

4.p)
Távoli kommunikációs eszköz útján történő reklamáció esetén a reklamáció benyújtásának igazolását legkésőbb a reklamáció intézésével együtt kell megküldeni.

4.q)
Az eladó köteles a reklamáció intézéséről legkésőbb 30 napon belül írásos igazolást kiállítani.

4.r)
A jogos reklamáció intézését követően a jótállási idő meghosszabbodik a reklamáció időtartamával. Jogosulatlan reklamáció esetén a jótállási idő nem hosszabbodik meg.

4.s)
A vásárló köteles biztosítani az eladó számára a reklamált áru állapotának ellenőrzéséhez és a hiba eltávolításához szükséges együttműködést.

4.t)
A vásárló köteles a javított terméket legkésőbb a javítás elvégzéséről szóló értesítést követő egy hónapon belül átvenni.

4.u)
A reklamációs ügyintézésről szóló információk az alábbi elérhetőségeken kérhetők:

Mivimo s.r.o.; B.Němcovej 43; 990 01 Veľký Krtíš; Szlovákia
Tel.: +421 (0) 915 830 932
E-mail: info@fenykepem.hu

4.v)
A vásárlónak joga van az eladóhoz fordulni, ha nem elégedett a reklamáció intézésének módjával. Amennyiben nem sikerül a vitát megoldani, a vásárló jogosult az alternatív vitarendezési szervhez fordulni, ha a vita értéke meghaladja a 20 eurót.

4.x)
Az alternatív vitarendezési szerv:

Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, Központi Felügyelőség, Nemzetközi Kapcsolatok és Alternatív Vitarendezés Osztálya
Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, Szlovákia
Web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
E-mail: ars@soi.sk, adr@soi.sk

4.y)
A vásárló az alternatív vitarendezési eljárás megindítására irányuló kérelmet a 391/2015 Z.z. törvény 12. §-a szerint nyújthatja be.

4.z)
Az alternatív vitarendezés kezdeményezésére szolgáló platform elérhető itt:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage


5. Záró rendelkezések

5.a)
Ez a reklamációs szabályzat 2024.06.01-től érvényes.

5.b)
Az eladó fenntartja a jogot, hogy a reklamációs szabályzatot előzetes értesítés nélkül módosítsa, az új változat közzétételével a webáruház honlapján.

5.c)
A vásárló a webáruházból történő áru megrendelésével megerősíti, hogy elfogadja az érvényes reklamációs szabályzatot.

A reklamációs űrlap letölthető innen:
https://fotkyolnine.sk/Reklamacia.pdf